lørdag den 12. marts 2016

Anstændighed og former

De unge har ingen manerer. De er selvoptagede egoistiske og forbrugeriserede. Og hvorfor mon?

2015 var et Urias-år. Skilsmisse, boligbøvl, fuld-fart-firma, fjernsyn og året løb afsted. Jeg overvejede derfor et retningsskifte og tænkte:
"Kunne det ikke være fedt at undervise en flok unge og blandede mennesker i det fag, jeg elsker og har 20 års erfaring i og måske ovenikøbet få lov til at meta-brilliere, da vore gymnasielle uddannelser jo er blevet moderne og tværfaglige og internationale og rummelige?"
Jo for filen; det kunne det da!. Eget firma med fin indtægt for overkommelig indsats kombineret med timelærer undervisning i Biologi og relaterede fag måske endda noget forretningsudvikling, financiering og afsætningsøkonomi. Tanken var tillokkende og mange sagde, det var en god idé og De Gymnasielle Institutioner mangler naturvidenskabelige undervisere - og du har ovenikøbet erfaring fra den virkelige verden!
Så jeg gik i gang i marts 2015 og tilmeldte mig en jobagent for den slags job samt skannede nettet og lavede RSS feeds, hvor jeg kunne.
Jeg søgte efterfølgende 27 timelærer, årsvikar og andre deltidsstillinger, fordelt på 17 øst for storebælt og resten vest, fik 27 autobekræftelser på modtagelse fra portalerne, yderligere 5 "tak for ansøgningen" fra institutionerne og 3 egentlige afslag efter processen var afsluttet for arbejdsgiver. Jeg sendte 11 opfordringer til at få et svar (afslag) til rektor og ringede til 7 institutioner og anmodede om at tale med rektor og hørte aldrig mere.

De unge har ingen manerer. De er selvoptagede, egoistiske og forbrugeriserede. Og hvorfor mon?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar