mandag den 18. november 2013

Prolog

Titlen på min blog Patens Crecit Sensus angiver så præcist, jeg nu er i stand til at finde det, hvad det er, det handler om: At blive klogere på livet og komme overens med mig selv - MAR-SÆL. Interessant, at fonetikken henleder min tanke på navnet, der etymologisk stammer fra Marcellus "lille kriger", der kommer af Den romerske gud for Krig!! Nå, det ska' jeg nok ikke lægge for meget i. Blot konstatere, at Et Åbent Sind Udvider Sig: Patens Crescit Sensus.

Hvad jeg i øvrigt vil bruge den til, er jeg ikke helt klar over, muligvis bare causere over livets forunderligheder og mulige emner opstået i denne verden og taget ind og bearbejdet af min neurologi. Jeg interesserer mig vældig meget for neurologi, spec. biologisk neurologi og min baggrund som molekylær og cellebiolog med mange år i salg og markedsføring, gør min faglige indsigt anvendelig udi titlen på min blog: For at forstå menneskers motivation, må jeg åbne mit sind og indarbejde deres model af verden i mine overvejelser:


Meningen med det, jeg siger, er det, der bliver hørt

Hvor er det nemt at glemme og believe you me, underholdende at observere når samtaler mellem mennesker, hvor denne forudsætning fylder ganske lidt, udspiller sig. Om det er i butikken, i toget, til familiesammenkomsten, er vi alle til fals for troen på, hvad vi hører, er det der bliver sagt og hvad vi siger, det der bliver hørt.

DAGENS FORSØG: Under en af de samtaler du fører i dag, bemærk da hvad det er, personen du taler med, siger, altså de ord, der kommer ud af munden og ignorer kropssprog, tonalitet og anden somatisk kommunikation. Under samtalen, spørg da hvad personen forstår ved det, du siger og fortæl, hvad du selv har forstået af det, der bliver sagt.

DAGENS SNOOPY:

Say something nice to everyone you meet today - It'll drive 'em crazy!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar