søndag den 8. december 2013

2. søndag i advent

Intet mindre ...eller mere. Tøserne ser TED, atså den der med TEDdy bjørnen, der horer, ryger pot, bander og andre fornuftige handlinger. En dejlig film! Jeg er nu mest til afslutning og oprydning. De sidste par uger har vi arbejdet på en opgave - vældig interessant observationsformulering ...so to speak(!) - og nu skal den altså gøres færdig. Nu cykler jeg så rundt i, hvad der er mine kriterier for accept af andres kriterier for kvalitet? OG NEJ, Jeg flytter ikke til Amager, Sverige eller studerer på RUC.
Så hvad er mine kriterier for accept af andres kriterier af kvalitet? Altså, helt ærligt, så er de nok ikke-eksisterende. My way or high way. Og det bliver jo heller ikke final cut - jeg er nødt til at tage til RUC - Arghhh! - så hvad er så mine kriterier for accept af andres bidrag til fællesskabet, her i form af en opgave i et uddannelsesforløb, der handler om at erkende kriterierne for accept af andres kriterier for kvalitet og erkendelse?

Meningen, med det jeg siger, er det, der bliver hørt.

Så hvorfor hører jeg det, de andre siger? Ved de overhovedet, hvad de mener? Når jeg nu ved, jeg ved uden egentlig af kende det, hvorfor så holde fast i en mening, der endeligt kun er min? Kun min! Tøserne ligger stadig og griner af TED. Måske er det det, der er det, der definerer - for mig - hvad det er, der er kriteriet for kvalitet: Tvivl? Tvivl på det, jeg skriver, tvivl på det, jeg tænker, tvivl på mine nedfældede tanker, tvivl på jeres tanker, tvivl på jeres ytringer, tvivl på jeres nedfældede tanker i en opgave!? Jow, det giver mening, ingen tvivl:

The Map is Not The Territory

Det er det, jeg må tage for givet - det er det, jeg ved. Det er det, der ikke er tvivl om. Nu er tøserne færdige med at grine, så nu er der belæg for lidt reel tvivl. Jeg vil snakke!

I får lige Lucys bevingede logik om kærlighedens udtryk. (til Schröder, hendes store kærlighed) ...
L: Hvis vi to giftede os, ville jeg rigtig forkæle dig. Jeg ville altid stå op om morgenen før dig.
S: Hvorfor det?
L: For at stege din kaffe!

God søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar