tirsdag den 3. december 2013

Damaskduge - hva' har det lige med sex og klima at gøre?

Ja, så blev det aften og mørkt for et halvt døgn siden og jeg er nu færdig med et par småsysler. Dvs. der er stadig 6-8 skjorter, specielt den stribede Marlboro er træls som ind i helvede med sin mærkelige pasning og crepe-agtige vævning. En +20 minutters strygning, hvis den skal være sharp. Og det skal den. I disse ligestillingstider, hvor intet må være skævt, må jeg selv sørge for det, ligesom jeg selv må rulle sengelinnedet, håndklæder, duge og servietter. Så det har jeg brugt de sidste 90 minutter eller deromkring på og nu er jeg egentlig træt og vil egentlig i seng og så sidder jeg alligevel her og skriver om ingenting. Eller hva'?
Min kæreste Kæreste synes det er tidsspilde at stryge og rulle og efter sigende er hendes veninder enige i, at der INTET er i vejen med krøllet sengetøj. Nøe, det er der vel ikke og spørgsmålet er om det er eller om det er godt, eller om det er bedre. Måske er det mig og jeg har da også en ven, jeg desværre ikke kan nævne navnet på, dels af skattetekniske årsager (han er udlandsdansker: Nordmand), dels af hensyn til hans selvværd (hans kone synes også, han bør stå for rengøring og oprydning). Det er nok mig, der ikke helt har forstået det der ligestilling?! Jeg stod og rettede de våde nyvaskede damaskduge efter en ligeså våd fest forleden og tænkte på forbrug og snart forhenværende Alternativet v. Uffe Selvsmæk og det eneste fornuftige ikke-indhold i hans flippede tidligere uformulerede partiprogram, er tanken om bæredygtighed. Bæredygtighed. Som en modsætning til uendeligt og ligegyldigt forbrug og det er sgu det eneste alle de andre kan blive enige om: Vækst på baggrund af forbrug. Fra Enhed til Alliance og Globalister til Nationalister er det det eneste, de kan finde ud af, vækst der gi'r arbejdspladser til alle de stakler, der nasser på  samfundet og er nuværende værdiløse i deres dovne-slambert eller Karrige Karina mentalitet. Næ du: Damask duge er løsenet. De her, jeg stod og rettede til ophængning er fra min farfar og farmor og morfar og mormor og de er LANGE og tager LANG tid at håndtere og ville koste tusindvis af kroner i dag vævet i et ikke-børnearbejde-land, produceret med minimalt forbrug af fossilt brændstof (tjek selv i Brede, eller industrimuseet i Horsens, hvordan man gjorde, da de duge blev lavet) og holder med lidt rå og kraftfuld håndtering mange mange år endnu. Se, det er bæredygtighed og masser af arbejde, så jeg slipper for at forbruge chips og cola og vingummi og biograf og andet ligegyldigt pladder sådan en mørk aften som i aften og i stedet vil blive rigtig fysisk træt ovenikøbet som alternativ til dopamin-deficiens induceret hyper-aktiv fatigue, som lægger mig udmattet og søvnløs og spekulerende på, hvordan jeg nu ska' få styr på kontoen, når aftenen nåede at koste mig 485,95 inden vi kom hjem efter et omend mildt så alligevel skænderi over, ikke at have forstået samme pointe i det post-Strindbergske amerikanske drama, med ideelle dame-ben og numser og slanke mænd med kødfulde overarme og brystkasser, så vi egentlig bare begge er lettere mindreværdsfyldte og ikke lige har mod på at snakke om det og i hvert fald ikke skal have sex i aften, selvom det kan anføres at være mindste-onsdag, der jo som bekendt er præ-lille-lørdag og hvad det betyder fandt jeg ud af, engang Anja sagde det, da vi sad i åbent kontor og jeg var lidt kåd og alle grinte, da hun så spurgte mig om det var lille-lørdag i aften og det var onsdag eftermiddag! Som sagt: Damask duge, strøgne skjorter og rullet sengelinned. Så er der styr på klima, bæredygtighed, ligestilling, sund kost, sex og økonomien. Egentlig ikke så skidt endda. Jeg tror sgu, jeg smutter op og får mig lidt mindste-onsdags hygge med min elskede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar